Hasznos tudni

A nagynyomású dieselek már néhány éve koptatják az aszfaltot és így javításuk is időszerűvé vált. Sőt, sajnos sokkal hamarabb, mint az eddig gyártott autóké.

Az autógyártásban ugyanúgy tendencia lett, hogy nem kell minőséget csinálni, inkább új autó vásárlásra kell ösztönözni az embereket.

Ezen az oldalon hasznos információkat talál az olvasó már meglévő, illetve vásárolandó járművének minőségéről, várható karbantartási költségeiről. Természetesen nem tudunk minden márka minden járművéről mindent elmondani. Inkább a befecskendező rendszerek leírásával illetve azok járműlistájával szeretnék segítséget nyújtani.

motorn

Általánosan elmondható, hogy miden gyártó ajánlása szerint 150 000Km megtétele után cserélni kell a befecskendező rendszer elemeit.
Aki ennek eleget tesz az szinte biztos, hogy gondtalan autózásnak néz elébe.

Elképesztő anyagárakkal találkozunk ezeknél a rendszereknél. Érthető tehát az igény az injektorok javítására. A nagynyomású szivattyúk többnyire bírják a strapát nem kell 150 000 után cserélni őket.

A típusproblémák:

Általános hibák, amelyek előfordulnak minden rendszernél.

1. A motor nehezen indul és/vagy terheléskor leáll.

Magas résolaj veszteség. A résolaj szükséges dolog, mivel hűti az injektort. Amikor azonban visszaáramló mennyiség megnő, akkor gyakorlatilag a rail
nyomás egyszerűen elszökik, és a visszafolyóágon az üzemanyagtankba
kerül. Akárcsak egy injektornál is jelentkezik a hiba, akkor a motor leáll.
Magyarázat: a rendszerben az injektorok sorba vannak kötve. Ha egynél
elszökik a nyomás akkor a többihez sem jut el, a motor működésképtelenné válik.

2. Egyenetlen motorjárás.

– Az injektorokat ma már nem a sugárkép, hanem a szállított üzemanyag
mennyiség jellemzi. Az egyes injektorok mind-mind más mennyiséget
produkálhatnak ugyanazon üzemi körülmények között. Alapjáraton az ECU
(vezérlőegység) képes korrekcióra a hengerek közt. Amennyiben azonban a
szállított mennyiség túl alacsony vagy túl magas akkor az ECU nem képes
korrigálni, a motor egyenetlenül jár. Ennél a problémánál vagy a fúvóka hibás, vagy az injektor mágnesszelepe.
– A nyomásszabályzó szelep rossz működése is okozhatja a problémát.
A koszos, rosszul záródó szelep nyomásingadozást okoz és amikor az ECU
már nem „tolerálja” dolgot, akkor a motor leáll.

9._abra._a_piezoporlaszto_kialakitasa

Minden gyártó egyedi kóddal látja el az injektorait. A kód 16-32 számjegy illetve betű kombinációja. Ez a kód tartalmazza az injektor gyártási hibájából eredő paraméter különbségek jelleggörbe seregeit. Szép mondat, de mit jelent.
Nincs két egyforma injektor. Viszont adott egy motor és szeretnénk, hogy minél csendesebben, egyenletesebben üzemeljen. Adjunk tehát egy kódot minden injektornak amit az ECU-ban tárolt algoritmus felismer és kezelni tud. Az eredmény, hogy az injektorok hibáit a vezérlőegység minden hengernél illeszteni tudja.

Sümeg, Ipari park | info@gbszerviz.hu | 06-70/590-66-66